Milla vastaa markkinoinnista yrityksessä, jossa toteutetaan uudiskohteita. Tiimillä on suunnitelmat valmiina, ja markkinointi pitäisi aloittaa. Milla pohtii, miten saisi asunnon ostajat havaitsemaan tilat mahdollisimman hyvin jo ennen kuin talo on valmiina. Milla tietää kokemuksesta, että ihmisten on vaikea kuvitella asunto valmiina pelkkien pohja- ja myyntikuvien perusteella. Tästä syystä kauppoja on vaikea tehdä ennakkoon.
Kuulostaako tilanne tutulta?
Milla on kuvitteellinen henkilö, mutta oletko kokenut samoja vastoinkäymisiä?
3D- mallinnusta käytetään nykyään hyvin paljon suunnittelutyössä. Mallintamisen hyötynä on tuotteen tarkasteleminen tietokoneella sellaisena kuin se tulisi todellisuudessa olemaan. Näin vältetään virheitä. 3D-mallista saadaan myös valokuvaa muistuttavat kuvat, joilla kohdetta voidaan myydä ennakkoon.
Milla voisi tässä vaiheessa pohtia, miksi hän maksaisi 3D-kuvista, kun valokuvat eivätkä 3D-kuvat tuo esiin asuntoa kokonaisuutena? Tai miten hän saa asiakkaalleen näkyviin 3D-mallin, ettei se jää vain suunnittelijan tietokoneelle katsottavaksi? Millan kysymykset olisivat oikeutettuja ja näihin on vastaukset.
Aito kokemus tilasta
3D-mallin avulla saadaan näkyväksi se, mitä ei vielä ole olemassa, kuten uudiskohteet. 3D-malli ei jää suunnittelijan tai mallintajan tietokoneelle, kun siitä rendataan kuvat. Kuvat auttavat Millaa saamaan asiakkaan huomio, mutta todellinen kokemus asunnosta puuttuu. Toteutettua 3D-mallia hyödynnetään Millan tarpeisiin siten, että 3D-mallissa voi kulkea, jolloin puhutaan virtuaaliympäristöstä. Milla voi esitellä kohdetta asiakkaalle tai asiakas voi itsenäisesti kotoa käsin tutustua tulevaan kotiinsa: Hän pääsee etuovesta sisään, näkee eteisestä olohuoneeseen ja huomaa makuuhuoneiden ovet sekä wc:n. Hän jatkaa matkaansa olohuoneen suuntaan ja huomaa olohuoneen avautuvan keittiöön. Hän ihastuu toiminnalliseen keittiöön, mutta kodinhoitohuoneelle on kriteerinsä. Kodinhoitohuone on juuri sellainen, kuin hän on kuvitellut: tilava ja toimiva. Hän jatkaa koko asunnon läpi ja kertoo puolisolleen, että heidän tuleva kotinsa on tässä.
Millan työ on helpottunut ja asiakkaat saavat aidon kokemuksen tarjolla olevista asunnoista. Virtuaaliympäristö voidaan lisätä Millan yrityksen nettisivuille, ja linkkiä voidaan jakaa eteenpäin. Millaa helpottaa myös, että hän saa helposti tilattua koko paketin: mallin ja kuvat.
Mitä Millalta vaaditaan, että virtuaaliympäristö saadaan luotua? Seuraa blogiamme, jossa kerromme lisää.